Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

sobota, 3 sierpnia 2013

Wczoraj niezapowiedzianie pojawił się u mnie M. z bukietem czerwonych róż. Najbardziej romantyczna historia mojego życia, niemniej jest to blog o jedzeniu, więc...
Dzień wcześniej upiekłam czekoladowe babeczki z kremem z białej czekolady i mascarpone, którymi M. zaczął się zajadać niedługo po przyjeździe. Patrząc po ilości pozostawionych papierków, chyba mu smakowały ;)
Ciasto czekoladowe jest wilgotne z kawałkami rozpływającej się w ustach czekolady. Biały krem dodaje całości lekkiej słodyczy, a owoce przyjemnego, orzeźwiającego smaczku. Nic tylko wcinać! ;)

BABECZKI CZEKOLADOWE Z KREMEM Z BIAŁEJ CZEKOLADY I MASCARPONE


Składniki na ciasto:
- 125 gram miękkiego masła
- 7 łyżek cukru
- 2 roztrzepane jajka
- 2 łyżki mleka
- 50 gram gorzkiej czekolady - pokruszonej
- 125 gram mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 30 gram kakao w proszku

Przygotowanie ciasta:
Wykładamy foremki do babeczek papierowymi foremkami. Ucieramy masło z cukrem na puszystą masę. Powoli dodajemy jajka i dokładnie mieszamy mikserem. Następnie dolewamy mleko oraz pokruszoną czekoladę. Potem przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao - dokładnie, acz delikatnie, mieszamy całość i przekładamy do foremek (powinno ich wyjść około 18). Pieczemy w 180 stopniach, przez około 20 minut. Studzimy.

Składniki na krem:
- 300 gram białej czekolady
- opakowanie mascarpone
- dowolne owoce

Przygotowanie kremu:
Roztapiamy czekoladę i lekko ją studzimy. Potem mieszamy za pomocą miksera z mascarpone. 
Nakładamy na ostudzone babeczki i dekorujemy owocami zanim masa zdążyć stężeć.
Chłodzimy w lodówce przez około godzinę.

Mniam, mniam! 

2 komentarze:

  1. ah! cóż za wspaniały widok ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za pyszności :). Czekolada jest jednym z moich ulubionych smakołyków. Często wykorzystuję ją do przyrządzania różnych ciast i deserów. Ostatnio np. przyrządziłam z niej wyśmienite ciasteczka tzw. power balls wg. przepisu znalezionego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Szczerze polecam każdemu spróbować tego deseru. Ciasteczka są przepyszne i zrobiły u nas olbrzymią furorę.

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź