Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

wtorek, 6 sierpnia 2013

Każdego roku drzewo orzecha włoskiego, nazywane przez nas "Mirkiem" ze względu na to, iż posadził je właśnie mój tata - Mirosław, rodzi ogromną ilość orzechów. W szafie trzymam więc ogromny wór tychże orzechów. Długo nie miałam ambitnego pomysłu ich wykorzystania. Dodawałam je głównie do różnego rodzaju wypieków, a i to w małych ilościach. Ostatnio uznałam, że czas się z nimi rozprawić, zwłaszcza, że wielkimi krokami zbliża się kolejny ich zbiór ;) Tak oto powstał niżej opisany przepis.
Danie ma bardzo oryginalny smak. Sposób przygotowania orzechów zmniejsza intensywność ich smaku, ale to zdecydowany plus potrawy - dzięki temu nie jest ciężka, a delikatna i wciąż ma się ochotę na więcej. Panierowany w ten sposób kurczak jest idealnym zastępstwem dla typowych nugetsów! ;)
Do takiego mięsa idealną wydała mi się sałata z ziołowo-czosnkowym vinegretem. Lekko kwaskowa i intensywna w smaku. Pycha!

KURCZAK PANIEROWANY W ORZECHACH WŁOSKICH
I SAŁATA Z ZIOŁOWO-CZOSNKOWYM VINEGRETEM


Składniki na kurczaka:
- 500 gram piersi z kurczaka
- 150 gram łuskanych orzechów włoskich
- 4 łyżki mąki ziemniaczanej
- 3 białka
- 25 mililitrów sherry
- olej lub masło (najlepiej klarowane) do smażenia
- sól
- pieprz

Przygotowanie kurczaka:
Mięso oczyszczamy ze zbędnych błonek i tłuszczu, myjemy, osuszamy i kroimy na plastry grubości centymetra. Umieszczamy je w miseczce, solimy, mieszamy z sherry i odstawiamy na 20 minut. 
Orzechy drobno siekamy. Białka ubijamy na sztywną pianę i mieszamy z mąką ziemniaczaną. Dodajemy do jajek z mąką orzechy i delikatnie mieszamy. Kurczaka obtaczamy w piance  i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z tłuszczem. Smażymy na złoty kolor, po jakieś 3 minuty z każdej strony i odkładamy na arkusz papieru, żeby odsączyć. Przed podaniem doprawiamy pieprzem i solą. 

Składniki warzywne:
- oliwki czarne
- oliwki zielone
- papryka konserwowa
- trzy rodzaje sałat (np. dębolistna, lodowa i rzymska)
- pomidory
- kapary

Przygotowanie warzyw:
Oliwki kroimy w plasterki, paprykę i pomidory w kostkę, a sałatę rwiemy. Wszystko umieszczamy w misce.

Składniki na vinegret:
- 100 mililitrów oliwy z oliwek
- 30 mililitrów białego octu winnego
- 3 ząbki czosnku
- bazylia
- tymianek
- pietruszka (zielona część)
- rozmaryn
- łyżeczka cukru
- sól
- pieprz

Przygotowanie vinegretu:
W wysokim naczyniu umieszczamy składniki płynne. Czosnek wyciskamy przez praskę, a zioła szatkujemy. Dodajemy przyprawy. Całość miksujemy. Odstawiamy do lodówki na 20 minut. Warzywa polewamy sosem tuż przed podaniem. Voila!


Smacznego i do napisania wkrótce! ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź