Medme sklep

Medme sklep
Najzdrowsze miejsce w Internecie!

O mnie

Życie pozakuchenne

Życie pozakuchenne
Moja debiutancka powieść "Skazani", pierwszy tom trylogii "Przed Czasem". Gorąco zachęcam do zakupu i podzielenia się wrażeniami po lekturze :) Oto moje życie pozakuchenne.

Tutaj też działam

Tutaj też działam
Zapraszam również na współprowadzonego z partnerem życiowym bloga z recenzjami filmów, książek, gier, seriali i wielu innych ;)

Należę do społeczności

Durszlak.pl
rondel
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl

Blog Archive

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne
FlyB - Kulinaria
Przepisy.pl

Łódzkie bloguje

niedziela, 18 sierpnia 2013
Kiedy zakładałam tego bloga, nie sądziłam, że w tak krótkim czasie stanie się popularny - według mojej miary, oczywiście ;). Dzisiaj mija miesiąc od jego założenia, ale powodem do świętowania jest dla mnie przede wszystkim liczba odwiedzin. Mam nadzieję, że moje przepisy Was inspirują i zachęcają do kulinarnych szaleństw. W podziękowaniu - tort. Wielka szkoda, że nie możecie się nim naprawdę poczęstować, ale możecie przecież sami go zrobić w domowym zaciszu ;)
Ciasto to standardowy Red Velvet Cake, ale nadzienie to koncepcja własna. Nie jest zbyt słodkie, ani mdłe. Miałam pewien problem z lukrem plastycznym, bo pierwszy raz z niego korzystałam, ale efekt końcowy jest raczej zadowalający ;)

TORT RED VELVET CAKE Z KREMEM Z MASCARPONE I BIAŁEJ CZEKOLADY ORAZ NEKTARYNKAMI I JAGODAMI


Składniki na ciasto:
- 2 szklanki mąki
- 1,5 szklanki cukru
- 3 łyżki kakao
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka soli
- 2 jajka
- 1 szklanka oleju rzepakowego
- 4 łyżki masła
- 1 szklanka kefiru
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 1,5 łyżeczki czerwonego octu winnego
- barwnik spożywczy czerwony

Przygotowanie ciasta:
Mąkę przesiewamy i mieszamy z innymi suchymi produktami: cukrem, kakaem, sodą i solą. Następnie dodajemy do sypkiej mieszanki masło i olej. Całość mieszamy, starając się dobrze napowietrzyć. W drugim naczyniu mieszamy jajka, kefir, ekstrakt waniliowy, ocet oraz barwnik - masa musi być jednolita. Kolejny etap to połączenie zawartości obu misek. Gładkie ciasto przelewamy do okrągłej formy i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 30-35 minut. Po wystudzeniu dzielimy na dwa krążki przy użyciu cienkiej i mocnej nitki. 

Składniki na krem
- 200 gram białej czekolady
- 2 opakowania mascarpone
- 400 mililitrów śmietanki 36%
- 2 nektarynki
- garstka jagód

Przygotowanie kremu:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i nieco studzimy. Następnie mieszamy ją z mascarpone. Śmietanę ubijamy i dodajemy do czekolady oraz mascarpone. 
Nakładamy średniej grubości warstwę kremu na jeden z krążków ciasta. Na tym lokujemy pokrojone w plasterki nektarynki. Po owocach - kolejna warstwa kremu. Następnie kładziemy drugi krążek ciasta i cały tort, z zewnątrz i na bokach, smarujemy kremem. Słodkości chłodzimy w lodówce, gdy wszystko odpowiednio stężeje - zdobimy. Ja wykorzystałam różnego rodzaju lukry i jagody ;) Voila!

Smacznego i do napisania wkrótce!
Dziękuję Wam za tak liczne zainteresowanie! ;)

4 komentarze:

  1. Bez tego nieudanego zdobienia lukrem zapewne zepiej by wyglądał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemniej trzeba ćwiczyć, żeby się pewnych rzeczy nauczyć, prawda?;)

      Usuń
  2. Prawda, praktyka czyni mistrza ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje - 10.000 to niemało. Życzę szybkich 100.000. Oj, co to za tort będzie!

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz mnie uszczęśliwi! A może masz jakieś pytania? ;)

Posmakowało już:

Akcja!

Lookam

Zbieram na jedzenie

Śledź